ADAPTÁCIA

  • Nutnosťou dospelých je napomôcť dieťaťu vyrovnať sa s novou a záťažovou situáciou. Individuálny adaptačný proces - spôsob prípravy doma:

  • vytváranie pohody doma

  • kvalitná citová väzba na matku

  • podporovanie psychickej odolnosti

  • upevňovanie citovej stability

  • posiľňovanie odolnosť voči stresu

  • prispôsobovať denný režim doma a MŠ

  • rozvíjať osamostatňovanie sa dieťaťa

Postupný adaptačný proces v MŠ:

  • spoznávanie prostredia MŠ, detí a dospelých

  • postupná dĺžka pobytu s rodičom

  • predlžovanie pobytu dieťaťa a skracovanie prítomnosti rodiča

  • prijímanie dieťaťa spolu s obľúbenou hračkou

  • výber vhodných metód a foriem práce

  • vytváranie kľudnej, otvorenej a priateľskej atmosféry

  • jednotný postup všetkých dospelých

  • individuálny postup rešpektujúci osobité potreby dieťaťa

Dĺžku pobytu a spôsob postupnej adaptácie  dohodne riaditeľka s rodičom pred nástupom do materskej školy.Postupná adaptácia prebieha po dohode medzi triednymi učiteľkami a rodičmi. Po vyhodnotení priebehu adaptácie (max.3 mesačná doba) triednymi učiteľkami rozhoduje riaditeľka po dohode s rodičom o pokračovaní alebo ukončení adaptácie v prípade neschopnosti dieťaťa zvyknúť si na prostredie materskej školy.